Posts Tagged ‘serwis notebooków cena poznań’

Rozliczanie VAT od samochodów wziętych w leasing

Zakładając firmę nie można zapominać o tym, by wyposażyć ją w co najmniej jeden samochód firmowy, który będzie nie tylko ułatwiaj dojazd w różne miejsca, ale również będzie robił dobre wrażenie. Najbardziej popularnym sposobem transakcji jest wzięcie samochodu w leasing, między innymi dlatego, że taki zakup można odliczyć sobie od podatku. Co można sobie odliczyć – podatek dotyczący nabycia samochodu, użytkowanie samochodu z tytułu najmu, dzierżawy, czy właśnie leasingu, a także podatek od zakupionego paliwa, którym taki samochód był tankowany przez dany okres. Niestety w przypadku zakupienia samochodów w formie leasingu trzeba też się liczyć z tym, że są pewne ograniczenia w odliczaniu podatku. Bariera pieniężna, do której można dokonać odliczenia podatku, wynosi sześć tysięcy złotych i dotyczy pojazdów, których całkowita masa nie przekracza trzech i pół tony. Niemniej wciąż taka forma nabycia pojazdu jest najczęściej stosowana, ponieważ jest ona atrakcyjna dla przedsiębiorcy. Dzięki leasingowi można mieć samochód w zasadzie od ręki, wystarczy tylko udać się do salonu samochodowego i podpisać odpowiednią umowę. Dlaczego przedstawiciel salonu przystaje na taką transakcję – ponieważ dzięki niej może więcej zyskać. Zawarcie takiego porozumienia oznacza, że salon samochodowy dostanie znacznie więcej za dany samochód, niż wskazywałaby na to jego cena rynkowa.

Odpowiedzialność biura rachunkowego za rozliczenie

W obecnych czasach prowadzenie rachunkowości w firmie nie jest zbyt proste. Co prawda na rynku można znaleźć wiele biur rachunkowych, jednak skąd można wiedzieć, któremu warto zaufać. W związku z tym, iż w takim biurze również pracują ludzie, którzy mają lepsze i gorsze dnie, zdarzają się pomyłki. Widmo źle rozliczonych faktur to jedna z tych rzeczy, której wolelibyśmy za wszelką cenę uniknąć, ponieważ odbija się to na nas negatywnie pod względem finansowym, a także ujemnie wpływa na wizerunek firmy. Z tego też powodu najczęściej jesteśmy w stanie zaufać tym instytucjom zajmującym się rachunkowością, które są ubezpieczone na wypadek popełnienia błędu przy rozliczaniu. Jak się jednak okazuje, nawet jeśli firma rachunkowa posiada wykupioną polisę, może ona obowiązywać tylko w określonych sytuacjach. Nie jest więc rzadkością, że jeśli na klienta zostanie nałożona kara za nie dopełnienie formalności lub błędne ich wypełnienie, koszty ponosi nie biuro rachunkowe, a właśnie przedsiębiorca. Bardzo często biuro rachunkowe nie chce przyjmować na siebie odpowiedzialności w razie wystąpienia takiej sytuacji. Zanim więc podpisze się umowę i zawrze współpracę z taką formą księgowości, warto dokładnie zapoznać się z aspektami takiej umowy. Ponadto wielu przedsiębiorców zapomina o tym, iż pomimo tego, że biuro rachunkowe dopełnia formalności ze względu na podjętą współpracę, to przedstawiciel firmy również musi się wywiązywać z terminów i stosunkowo wcześniej dostarczać wszystkie dokumenty.

error: Content is protected !!