Posts Tagged ‘formularz płatnika zus z-3’

Wzrost płacy minimalnej – co oznacza dla przedsiębiorstw

Wszyscy pracownicy chcą, aby można było podnieść płacę minimalną, jednak jak się okazuje, takie posunięcie może powodować zawirowania na rynku ekonomicznym. Okazuje się bowiem, iż wzrost płacy minimalnej będzie poważnie wpływać na budżet firmy, która zatrudnia pracowników w oparciu o najniższą pensję. Taki wzrost nie pozostanie bowiem bez wpływu na składki ZUS, które pracodawca musi regulować. Co za tym idzie, jeśli przedsiębiorca będzie zatrudniać kilkudziesięciu pracowników, który płaci najniższą pensję krajową, może się okazać, że taka zmiana doprowadzi do redukcji zatrudnionych osób. Należy bowiem mieć na uwadze to, że rynek ekonomiczny wciąż jest niepewny i wiele firm boryka się z problemami związanymi z chociażby płynnością finansową. Z tego też powodu nie wszyscy przedsiębiorcy mogą się zgodzić na to, by ponosić wyższe opłaty za pracowników. Jeszcze czarniejszym scenariuszem jest ten, kiedy po prostu nie będzie się już opłacać prowadzić własnej firmy, ponieważ koszty jej utrzymania przekroczą lub wyrównają uzyskiwany dochód. Na takich zmianach mogą również stracić ci przedsiębiorcy, którzy prowadzą mikrofirmę, ponieważ mają oni zwykle ustalony przychód za dany okres, podniesienie płacy minimalnej będzie skutkować podniesieniem niektórych opłat i składek. Reasumując, podwyżka płac minimalnych może doprowadzić do większej stagnacji na rynku, bardziej zachowawczego planowania rozwoju firmy, niestety kosztem zatrudnionych pracowników.

Wysyłanie faktury e-mailem

Jeśli dokonujemy zakupy w danej firmie, bardzo często zależy nam na tym, by otrzymać fakturę. Szczególnie może być to dla nas istotne, jeśli zakup jest dotyczy dużej ilości artykułów z danego segmentu. Mając fakturę możemy niekiedy odpisać sobie dany zakup od podatku, dlatego też zawsze warto o taki dokument poprosić przy dokonywaniu płatności. Jednak zdarza się, iż wystawienie faktury bywa też utrudnieniem w realizowaniu transakcji na linii kupujący-sprzedawca. Dzieje się tak dlatego, że przedstawiciel firmy może nie mieć takiej możliwości, by od ręki wystawić nam faktury, zwłaszcza wtedy, gdy klient nie ma przy sobie odpowiednich dokumentów i w dodatku dokonuje zakupu w takim sklepie po raz pierwszy. W ten sposób zazwyczaj faktura jest wystawiana z opóźnieniem i przesyłana na podany adres korespondencyjny, co znacznie wydłuża zakończenie całej transakcji. Na szczęście teraz e-faktura ma taką samą wartość, co tradycyjny dokument tego typu. Jest to bardzo dobra wiadomość jako że coraz częściej dokonujemy zakupu za pośrednictwem Internetu i nie mamy żadnego kontaktu ze sprzedającym. Gdyby chcieć przesłać fakturę tradycyjną, sprzedawca musiałby najpierw ją wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać i wysłać do klienta, który również zostawiłby swój podpis i odesłał jedną kopię z powrotem do sprzedawcy. Taka procedura jest męcząca, kosztowna i w dodatku szkodliwa dla środowiska, a jej elektroniczny odpowiednik eliminuje wszystkie te minusy.

error: Content is protected !!